понедельник, 16 февраля 2015 г.

«У сімї, образно кажучи, закладається коріння, з якого виростає пагін, і гілки, і квіти і плоди. Сім’я – це повноводна річка нашої держави».
В. Сухомлинський
«Спілкування з дорослими є основним шляхом виявлення особистої активності дитини»
Л. Виготський

ТЕХНІКА ОЦІННОЇ БЕЗПЕКИ, АБО ЯК ЗБЕРЕГТИ У ДИТИНИ ІНТЕРЕС ДО ШКОЛИ?
(спрямована на профілактику зниження навчальної мотивації – хронічне відчуття неуспіху, ліні)

1)    Щоб позбавити дитину недоліків, робіть їй не більше як одне зауваження на хвилину з метою сприяння та розвитку чутливості до оцінок;
2)    Ліквідуйте ті навчальні труднощі, що є найбільш значущими для дитини, визначені спільно з нею.
3)    «Хвалити виконавця, критикувати – виконання» (при похвалі використовуйте  Я – посил, при критиці – безособове звернення).
4)    Оцінюючи успіхи дитини, не порівнюйте її з іншими ліцеїстами.
5)    «Вчіться виділяти в морі помилок частину успіху» (оцінка праці дитини має бути роздрібненою та диференційованою);
6)    Ставте перед ліцеїстами якомога реальніші та конкретні завдання, враховуючи потенціал дитини.
7)    Удавайтеся до наочного оцінювання за принципами наглядності та шкалювання з метою матеріалізації помилок та недоліків у навчанні:

__(те, що потрібно допрацювати)__________________________________
                                                                                           (матеріалізація оцінки)

8)    Вчіть дитину самостійно оцінювати свої досягнення (самооцінка – головний засіб подолання труднощів).
9)    Безумовне прийняття (віра в правильність та доброту намірів) конкретних вчинків та поведінки дитини через зоровий контакт.
10) Проявляйте пильну увагу та, водночас, схвалюйте незалежність, автономію дитини.
11) Застосовуйте у навчально-виховному процесі принцип:
М – мене;
Л – люблять;
Я – я;
М – можу;
З – зробити.
12) Ефективно спілкуйтеся із батьками ліцеїстів для формування взаємної довіри: розуміння того, що важливо одержати від батьків заради їх дітей  за допомогою принципу активного слухання:

Механізм спілкування за допомогою методу активного слухання

Один із батьків як носій повідомлення
Учитель як приймач інформації
1.     Висловлює твердження
1.     Концентрується на меті та намірах носія
2.     Слухає, що передається
2. Перефразовує та повторює важливі частини повідомлення
3.     Визначає, що слухач зрозумів
   3. Показує повне розуміння носія
4.     З’ясовує, що слухач зрозумів
4. Залишається відкритим для сприйняття

Стилі спілкування педагога з батьками
Розмовляючи з батьками педагог має бути:
Дружнім – привітний співрозмовник приваблює людей, визнає внесок іншого, відверто демонструє захоплення ним та повагу і прагне бути тактовним.
Врівноваженим – врівноважений співрозмовник спокійний та зібраний, не нервує, не демонструє роздратування та нетерпіння.
Уважним – уважному співрозмовникові подобається слухати іншу людину, він проявляє зацікавленість у тому, що говорить інший, реагує так, щоб співрозмовник знав, що його чують.
Натхненним – натхненний співрозмовник забезпечує часті та тісні контакти, використовує можливості міміки обличчя та жестикулює.
Яскравим – співрозмовник, який справляє враження, прагне, щоб його запам’ятали завдяки впливу, який він чи вона справляє.


Комментариев нет:

Отправить комментарий