«У
сім’ї,
образно кажучи, закладається коріння, з якого виростає пагін, і гілки, і квіти
і плоди. Сім’я – це повноводна річка нашої держави».
В. Сухомлинський
«Спілкування
з дорослими є основним шляхом виявлення особистої активності дитини»
Л. Виготський
ТЕХНІКА ОЦІННОЇ БЕЗПЕКИ, АБО ЯК ЗБЕРЕГТИ У ДИТИНИ
ІНТЕРЕС ДО ШКОЛИ?
(спрямована на
профілактику зниження навчальної мотивації – хронічне відчуття неуспіху, ліні)
1)
Щоб позбавити дитину
недоліків, робіть їй не більше як одне зауваження на хвилину з метою сприяння та
розвитку чутливості до оцінок;
2) Ліквідуйте
ті навчальні труднощі, що є найбільш значущими для дитини, визначені спільно з
нею.
3) «Хвалити
виконавця, критикувати – виконання» (при похвалі використовуйте Я – посил, при критиці – безособове
звернення).
4) Оцінюючи
успіхи дитини, не порівнюйте її з іншими ліцеїстами.
5) «Вчіться
виділяти в морі помилок частину успіху» (оцінка праці дитини має бути
роздрібненою та диференційованою);
6) Ставте
перед ліцеїстами якомога реальніші та конкретні завдання, враховуючи потенціал
дитини.
7) Удавайтеся
до наочного оцінювання за принципами наглядності та шкалювання з метою
матеріалізації помилок та недоліків у навчанні:
__(те,
що потрібно допрацювати)__________________________________
(матеріалізація
оцінки)
8)
Вчіть дитину самостійно
оцінювати свої досягнення (самооцінка – головний засіб подолання труднощів).
9)
Безумовне прийняття
(віра в правильність та доброту намірів) конкретних вчинків та поведінки дитини
через зоровий контакт.
10)
Проявляйте пильну увагу та, водночас, схвалюйте незалежність, автономію дитини.
11)
Застосовуйте у навчально-виховному процесі принцип:
М
– мене;
Л –
люблять;
Я
– я;
М
– можу;
З
– зробити.
12) Ефективно
спілкуйтеся із батьками ліцеїстів для формування взаємної довіри: розуміння
того, що важливо одержати від батьків заради їх дітей за допомогою принципу активного слухання:
Механізм спілкування за
допомогою методу активного слухання
Один
із батьків як носій повідомлення
|
Учитель
як приймач інформації
|
1.
Висловлює твердження
|
1. Концентрується
на меті та намірах носія
|
2. Слухає,
що передається
|
2. Перефразовує та
повторює важливі частини повідомлення
|
3. Визначає,
що слухач зрозумів
|
3.
Показує повне розуміння носія
|
4. З’ясовує,
що слухач зрозумів
|
4. Залишається
відкритим для сприйняття
|
Стилі спілкування педагога з батьками
Розмовляючи з батьками педагог має бути:
Дружнім
– привітний співрозмовник приваблює людей, визнає внесок іншого, відверто
демонструє захоплення ним та повагу і прагне бути тактовним.
Врівноваженим
– врівноважений співрозмовник спокійний
та зібраний, не нервує, не демонструє роздратування та нетерпіння.
Уважним
– уважному співрозмовникові подобається слухати іншу людину, він проявляє
зацікавленість у тому, що говорить інший, реагує так, щоб співрозмовник знав,
що його чують.
Натхненним
– натхненний співрозмовник забезпечує часті та тісні контакти, використовує
можливості міміки обличчя та жестикулює.
Яскравим
– співрозмовник, який справляє враження, прагне, щоб його запам’ятали завдяки
впливу, який він чи вона справляє.
Комментариев нет:
Отправить комментарий